Thursday 21 June 2018

අධ්‍යාපන පර්යේෂණ මිතුරු ශෛලියෙන් (48) පාසල්වල හිංසනය ගැන දත්ත ද්විතීයක මූලාශ්‍රයකින්


කැනඩාවේ හෙද පාඨමාලාවකට අදාළ තේමාවක් වූ "හෙදකමෙහි විවාදාපන්න ගැටලු, ප්‍රවණතා, නායකත්වය සහ සාක්ෂ්‍ය පදනම් වූ ව්‍යවහාරය" යටතේ කළ කණ්ඩායම් ඉදිරිපත් කිරීමේ අවස්ථාවක දී බෙදා හැරි පත්‍රිකාවේ තේමාව පාසල්වල හිංසනයයි. මෙහි දී හිංසනය සෙෘඛ්‍ය ප්‍රශ්නයක් ලෙස අවධාරණය කර පත්‍රිකාව සකසා ඇත.  ඊට අදාළ ව  5 දෙනාගේ ශිෂ්‍ය කණ්ඩායම ඉදිරිපත් කළ අත්පත්‍රිකාවේ අන්තර්ගත කරුණු මෙසේ ය.  
හිංසාව යනු කුමක් ?
කාලයක් යන තුරු නිරන්තර ව කරන  ආක්‍රමණශීලි-ප්‍රචණ්ඩ හැසිරීමයි. පාසලේ දී ළමයකුට-ගුරුවරයකුට හානි කිරීම, බිය ඇති කිරීම, දොම්නස-පීඩාව ඇති කිරීම හෝ ඍණ පරිසරයක් නිර්මාණය කිරීම එකී හැසිරීමේ අරමුණයි. පාසල් පරිසරයේ පුද්ගලයන් සතු බලය අසමබර වූ විට හෝ එවන් අසමබර බවක් ඇතැයි සංජානනය කරන විට හිංසාව ඇති විය හැකි ය.

හිංසා වර්ග
කායික හිංසාව - පහර දීම, තල්ලු කිරීම, අලාභහානි කිරීම, අන්සතු දෙය පැහැර ගැනීම
වාචික හිංසාව - නම් පට බැඳීම, සමච්චලය, ලිංගික-වාර්ගික-සමලිංගික චර්යා සහිත වූවන්ට පූර්ව විනිශ්චය සහිත ව සන්නාම (නම්ගම්) සැපයීම
සමාජ හිංසාව -  කණ්ඩායමකින් අයින් කිරීම, ඔවුන් ගැන ඕපාදූප-කටකතා පැතිරවීම
ලිඛිත හිංසාව - සිත් වේදනා දෙන හෝ අපහාස කරන පරිදි කරුණු ලිවීම
ඉලෙක්ට්‍රොනික හිංසාව (cyber bullying) – ඊමේල්, දූරකථන, සමාජ මාධ්‍ය ජාල මගින් ඕපාදූප හෝ අහිතකර පණිවිඩ යැවීම

ශිෂ්‍යයන්ට විය හැකි අන්තරාය
ආතතිය ඇතිවීම, කාංසාව/සාංකාව ඇති වීම, වෙන් වූ බව/තනි වූ බව  දැනීම, හිසරදය උදරයේ කැක්කුම වැනි ආතතිය සම්බන්ධ සෞඛ්‍ය ප්‍රශ්න ඇති වීම, ආත්මමානය අඩුවීම, පාසල් නොපැමිණීම සහ සාධනය පිළිබඳ ගැටලු, ආක්‍රමණික චර්යා, සිය දිවි නසා ගැනීමට කල්පනා කිරීම-තැත් කිරීම-සියදිවි නසා ගැනීම

අන් අයට හිරිහැර කරන- හිංසනයේ යෙදෙන ශිෂ්‍යයන්ගේ ජීවිතවලට ද හානි විය හැකි ය.  විය හැකි තර්ජන මෙසේ ය.
හරි හා වැරදි දේ කුමක් දැයි අතර වෙනස නොදැනීම, බාලාපචාරියකු වීම, ජීවිතයේ හරය අත් හැරීම,  අධ්‍යාපනික ගැටලු සහ පාසලෙන් ගිලිහීමේ අනුපාතය වැඩි වීම, ලිංගික හිරිහැර ක්‍රියාකාරකම්වල නිරත වීම, හමු වීම්වල දී (Dating) ආක්‍රමණශීලි වීම, කණ්ඩායම්වලට බැඳීම, අපරාධ පසුබිම සහිත වැඩිහිටියකු වීම, අන් අය හා සබඳතා පැවැත්වීම අපහසු වීම

 
පර්යේෂණ අනාවරණ
·         ශිෂ්‍යයන්ගෙන් 58%ක් හිංසනයට ලක් ව ඇත.
·         30%ක් අන් අයට හිංසනය කරති.
·         77%ක් හිංසනය දැක ඇතත්, ඒ පිරිසෙන් අඩක්වත් හිංසනය වැළැක්වීමට මැදිහත් නොවීම.
·         25%ක් තමන් හිංසනය ලබන අතර අන් අයට ද හිංසනය කරති.
·         12%ක් එක වරක් හෝ වැඩි වාර ගණනක් හිංසනයට ලක්වූ බව වාර්තා කර තිබේ.
·         පසුගිය වර්ෂයේ එක් වරක් හෝ සයිබර් හිංසාවට ලක්වූ බව සිසුන්ගෙන් 20%ක් පවසති.
·         හිංසනයට ලක්වූ ශිෂ්‍යන්ගෙන් 21%ක් පමණක් ගුරුවරුන්ට ඒ බව වාර්තා කරති.

හිංසනය නැවැත්වීමට ගත යුතු පියවර
·         අනවශ්‍ය පරිගණක සංවාදවලින් ඉවත් වන්න.
·         ආරක්ෂිත බව දැනේ නම් පමණක්, හිංසනය නවත්තැන්නයි හිංසකයාගෙන් ඉල්ලීමක් කරන්න.
·         හිංසනය නැවැත්විය හැකි මිතුරන්, ශිෂ්‍යයන්, තරුණයන්, වැඩිහිටියන් සොයා යන්න.
·         ගුරුවරයකුට හෝ වැඩිහිටියකුට හෝ වගකිව යුත්තකුට වාර්තා කරන්න.
·         අපරාධයක් වූවා සේ  නීති නිලධාරින්ට දන්වන්න.
·         හිංසනයට භාවිත කළ සමාජ මාධ්‍ය ජාල ගැන ඒවායේ බලධාරීන්ට දන්වන්න. 

 

No comments:

Post a Comment